normal till torr hy


Ni med normal till torr hy, HÖR UPP!!!

Jag tänker nu tipsa er om en ansiktsmask man kan göra at home,
Istället för att gå och köpa en som du inte vet vad dom stoppat i burken.
Masken som jag tipsar om har funkat på mig och gett mig len och fin hy. Anledningen till detta är nog att havregrynen "peelar" huden försiktigt samtidigt som den rengör och avfettar på ett bra sätt.
Honungen tillför fukt och bananen mjukgör hyn. Dock är det jääävligt kladdigt!

Vad kan man mer begära? hoppas den funkar för er också.


Till detta behöver du:

  • 1 mogen mosad banan
  • 5 msk smulade havregryn
  • 1 msk flytande honung
  • 1 tsk vatten

Såhär gör du:

Blanda ihop samtliga ingredienser (se ovanför) till en jämn smet och applicera sedan på lätt fuktad hy.
Låt masken sitta 15-20 minuter och skölj sedan av med ljummet vatten. Använd masken max 2 gånger i veckan masken kan annars ge motsatt effekt och torka ut ditt ansikte samt framkalla irritationer i hyn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0