Julkalender

Kommer ni ihåg när man va liten och satt bänkad framför TV:n kl 7
på morgonen för att se julkalendern och samtidigt öppna luckan på chokladkalendern?

Varje år likadant dock olika handlingar och karaktärer.
Jag kollade alltid för jag tyckte det var as spännande att inte veta vad som skulle hända i nästa avsnitt. Spänningen va olidlig, haha!

Men med åren dog intresset för julkalendern och nu bryr jag mig faktiskt inte.
Jag personligen tycker dom blivit otroligt tråkiga, visst det är för barn men kom igen liksom.
Det va bättre förr, jag kommer ihåg en julkalender...
Ronny & Julia hette den, oh jäklar vad bra den va ;)

Det var 2 barn som lekte "uppfinnare" i en tom pool i Ronnys hus.
Dom hitta på massor med roliga saker!

Tror fan jag har den på DVD alltså, får leta fram den någon dag...




Förresten här är årets julkalender; Hotell Gyllene Knorren.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0