Inpackning för torrt och slitet hår



Jag är säker på att många av er har väldigt slitet och torrt hår,
då vi tjejer numera färgar håret extremt mycket!

Okej, bilden är kanske lite väl extrem MEN mitt hår har varit jävligt nära att se ut så här.
Jag har pendlat mellan blond-brun-svart och så har det fortsatt!
Nu har jag sen en lång tid tillbaka lyckats hålla mig till the dark side ;)
Men all färgning i mina yngre dagar har ju såklart satt sina spår!
Vilket resulterat i att jag jämt och ständigt måste göra inpackningar, borsta det ofta (oftare än nödvändigt!)
, ja listan kan göras lång!

Men tjejer va noga med ert hår, om ni håller på mycket med ert hår med färg och andra grejer
så ta iallafall bra hand om det, unna er bra hårprodukter och framförallt gör inpackningar!
Släng er älskade plattång/locktång eller what ever it is i väggen (inte bokstavligen) och be natural ;D
Vem bryr sig om det är lite lockigt? Okej om man plattar lite då och då det är en annan femma,
men att göra de varje dag kan man ju försöka att undvika!
I know it's hard, hade också en tid då jag plattade håret 24/7.
Ett försök skadar aldrig, ingen dör av det och ni förlorar ingenting. Ni bara sparar lite mer hår!

Hur som helst till er som redan har förstört ert hår och behöver lite rehab.
Längre ner kommer ni få ta del av en grym inpackning
som jag använder med jämna mellan rum (försöker variera)

Om ni testar så dela gärna med er av vad ni tycker osv.

För att göra inpackningen kommer ni att behöva;
  • 4 msk naturell yoghurt
  • 1 äggula
  • 1 tsk honung
  • 1 msk olivolja
Blanda först ihop youghurten tillsammans med oljan.
Rör ner resten av ingredienserna och rör tills det blir som en smet.
Nu är förberedelserna klara så nu är det bara till att "massera" in i håret, va extra noga med topparna.
Vira en handduk runt huvudet och låt inpackningen sitta i ca 20-25 min och skölj sen av håret.
.....Voilá

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0