ni kommer inte ångra er!

Jag är väldigt intresserad av ämnet hedersmord!
Inte för att jag tycker det är rätt eller något bra.
Absolut inte, jag är emot det till 110 %
Visst jag vet att det handlar mycket om heder och skam osv.
MEN jag tycker inte att någon människa förtjänar att dö en sådan död,
kvittar vad man än gjort (okej det finns få undantag,
tex om man är en väldigt ond människa)!

Jag tycker ämnet är viktigt för att det faktiskt förekommer i vår värld.
Och det är hemskt att folk faller offer för en sån här sak.
Hedersmord är ofta ganska brutala, dom jag läst om har iallafall varit det.
Men jag är absolut ingen expert så SNÄLLA rätta mig om jag har fel.

Det finns många böcker om hedersmord, både vad hedersmord innebär,
självbiografier om kvinnor som varit med om det. Och massa annat!

Två böcker som jag verkligen rekommenderar till er är;




OCH



LÄS DOM!


Kommentarer
Postat av: db

har läst levande bränd och adnra hedersmordsböcker.. sjukt äckligt och synd

2010-10-28 @ 12:52:34
URL: http://dblicious.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur ska man kunna göra en självbiografi om man varit med om det? man är ju död då :P haha

2010-10-28 @ 17:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0