åsikt

Vad fan är det som händer med alla människor?!

En nära vän till mig (vi kallar henne X) hade ett förhållande med en kille i ca 1 år kanske lite mer,
dock så tog det slut mellan dom pga privata anledningar kan jag väl säga,
men en av anledningarna var iallafall bråk.

Under tiden dom va tillsamans så va vi ett gäng tjejer som umgicks alltid i skolan,
vi gick då i 8-9 och va väldigt tajta! Vi stod upp för varandra och stöttade varandra till 100, iallafall en del av oss .. vi trodde vi hade funnit våra riktiga vänner som vi skulle dela stora delar av vårt liv med.
Vi hade ju en aning fel, vi va unga,naiva och jävligt lättlurade.
Vissa av dessa tjejerna eller iaf minst EN var otroligt manipulativ och var verkligen bra på att ljuga och ställa till problem märker vi nu i efterhand eller iallafall jag, tror att dessa tjejerna håller med mig!

hur som helst så stöttade vi som sagt varann väldigt mycket och vi alla hade problem ibland och då visste vi att dom andra fanns där.. förstår ni? Vi stöttade X mycket, hon är en otroligt stark och fin tjej men alla behöver ibland stöd ifrån sina vänner och det gav vi till henne, vissa lite mer och andra lite mindre (och falskare!!)
X mådde dåligt en tid och under denna tid så fanns vi vid hennes sida,
så som hon hela tiden gjort för var och en av oss.

Det va en av tjejerna i gänget som utmärkte sig lite mer och som verkligen framförde sin åsikt som var att hon tyckte att X och killen skulle bryta upp. Hon sa jämt och ständigt till X "gör slut med honom han är inte värd dig, du förtjänar bättre!" sådana saker. X stod ut länge och vi andra också,
men tillslut så bestämde vi oss att ta avstånd från denna tjejen pga andra skäl!

Vi växte och mognade allihopa, vi började inse vilka man verkligen har vid sin sida nu och framåt. X bröt upp med killen och dom gick skilda vägar. X var så glad och lättad, hon kände sig fri ifrån allt. Hon började verkligen leva sitt liv till max och njöt verkligen av det! Vi slutade 9an och allihopa sa: fan vad vi kommer böla.. tror inte det va någon som böla egentligen, eller jo kanske.. jag gjorde lite, men jag gör det desto mer nu, jag gråter varje dag inombords över att jag inte har mina 7 tjejer vid min sida, jag vet iaf vart jag har 4 av dom. Och jag vet att dom kommer vara vid min sida i hela mitt liv, dom vet vilka dom är och dom vet att jag gör vad som helst för dom.

Nu ungefär 6 månader senare så får X reda på att denna tjejen som var vår/hennes vän (tjejen som försökte få X att bryta upp med killen hela tiden) gått bakom hennes rygg genom att kladda ordentligt på X's dåvarande kille och verkligen lämnat en kniv som spår.

Varför gör man så? jag förstår inte hur ELLER varför..
det är så jävla vidrigt så det finns inte, jag visste att de va rätt sak vi gjorde när vi tog avstånd från denna tjejen!
Har ni varit med om något liknande?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0